Veelgestelde vragen 2017-05-21T19:49:20+00:00

Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vindt u ons antwoord op de meest gestelde vragen van onze gebruikers. Heeft u een vraag die hier niet tussen staat? Neem contact met ons op en we helpen u graag verder!

Heeft Silvasoft een API om mijn software te koppelen met Silvasoft? 2017-05-21T17:43:46+00:00

Ja, bekijk onze API documentatie. Met onze API kunt u uw eigen software, webshop of app koppelen aan Silvasoft. Via onze API kunt u uw relaties, producten (en voorraad) en verkooporders beheren. Onze API wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe mogelijkheden. Mist u een functionaliteit in onze API? Neem contact met ons op en we bespreken graag hoe snel we de functie toegevoegd kunnen hebben aan de API!

Heeft Silvasoft een mobiele app? 2017-05-21T17:41:41+00:00

Ja, voor zowel Android als iOS (Apple) heeft Silvasoft een mobiele app. Hiermee kunt u uw CRM inzien en beheren, uren registreren of zelfs offertes en facturen bekijken, maken of wijzigen. U kunt de app downloaden uit de Google Play store voor Android of uit de App Store voor iOS. Lees meer over onze app.

Voor welke ondernemingsvormen is Silvasoft geschikt? 2017-05-21T17:41:20+00:00

Voor diverse ondernemingsvormen is het verplicht een dubbele boekhouding te voeren. Silvasoft is geschikt voor zowel enkelvoudig / vereenvoudigd boekhouden als dubbel boekhouden. Daarmee is Silvasoft geschikt voor álle ondernemingsvormen. Wat voor ondernemingsvorm u dus ook heeft, Silvasoft is dé oplossing voor het doen van uw boekhouding!

Kan ik met Silvasoft dubbel boekhouden? 2017-05-21T17:42:14+00:00

Voor diverse ondernemingsvormen is het verplicht een dubbele boekhouding te voeren. Silvasoft is geschikt voor zowel enkelvoudig / vereenvoudigd boekhouden als dubbel boekhouden. Wat voor ondernemingsvorm u dus ook heeft, Silvasoft is dé oplossing voor het doen van uw boekhouding!

Ik wil Silvasoft gebruiken, kan ik opnieuw met een schone administratie beginnen? 2017-05-21T17:44:06+00:00

Heeft u Silvasoft uitgeprobeerd in de proefperiode en bent u erover uit dat u van Silvasoft gebruik wilt gaan maken? Dan is het soms wenselijk om met een schone administratie te beginnen. U kunt dit doen door simpelweg al uw boekingen en relaties te verwijderen (via Boekhouding > Alle boekingen kunt u snel al uw boekingen verwijderen). U kunt echter ook een nieuwe administratie beginnen als volgt:

  • Ga naar het menu Beheer > Mijn bedrijven (administratie)
  • Voeg een nieuw bedrijf toe en vul de vereiste gegevens in
  • Ga naar het menu Beheer > Mijn gebruiker
  • Voeg de administratie toe aan uw gebruiker onder de autorisaties en kies de modules die u wilt gebruiken
  • Selecteer vervolgens in het scherm van Beheer > Mijn gebruiker de oude administratie en klik op de knop ‘Administratie ontkoppelen’.
  • U heeft nu een nieuwe, lege administratie gemaakt en de oude administratie heeft u ontkoppeld. Rechts bovenin kunt u wisselen naar de nieuwe, lege administratie.

 

Is een proefaccount echt gratis en vrijblijvend? 2017-05-21T17:24:32+00:00

Ja, u registreert zich voor een proefperiode met enkel en alleen uw e-mailadres. Daarna kunt u 30 dagen lang gebruik maken van Silvasoft en alles uitproberen. U zit nergens aan vast en de proefperiode wordt niet automatisch omgezet in een overeenkomst of betaalde periode.

Kan ik zelf boekhouden, heb ik een boekhouder / accountant nodig? 2017-05-21T17:45:56+00:00

Met Silvasoft kunt u zelf uw boekhouding doen! Het beeld dat boekhouden iets is dat enkel boekhouders / accountants kunnen doen is verleden tijd. Al veel zelfstandigen gingen u voor en besparen veel geld door het doen van hun eigen boekhouding. Silvasoft werkt intuïtief en doet vrijwel alles voor u automatisch. Zo kunt u geen fouten maken en is het puur een kwestie van het toevoegen van uw aankopen, inkopen en financiële transacties.

U kunt er altijd voor kiezen om een boekhouder / accountant te betrekken bij uw administratie. Die zou periodiek een controle kunnen uitvoeren of die kan bijvoorbeeld de jaarrekening voor u opstellen.

Welke accountants / administratiekantoren gebruiken Silvasoft? 2017-05-21T17:47:00+00:00

Met Silvasoft kunt u vrijwel alles zelf doen. Het inboeken van uw aankopen, verkopen en het toevoegen van uw banktransacties doet u met Silvasoft allemaal heel eenvoudig zelf. Toch kan het zijn dat u nog een boekhouder nodig heeft, voor bijvoorbeeld het opstellen van de jaarrekening, of voor vragen / advies,  of om periodiek uw boekhouding te laten controleren.

De meeste boekhouders hebben al genoeg aan een rapportage zoals een balansrapportage of resultatenrekening, echter het kan zijn dat u graag met een boekhouder samenwerkt die zelf ook werkt of kan werken met Silvasoft. We kijken graag met u welke boekhouders in uw regio gebruik maken van Silvasoft. Neem contact met ons op en vermeld hierbij uw woonplaats / regio zodat we u een lijst met aangesloten boekhouders kunnen doorgeven.

 

Waar kan ik handleidingen voor de software vinden? 2017-05-21T17:16:57+00:00

Op onze Nederlandse website vindt u alle documentatie en handleidingen terug. Hier leest u bijvoorbeeld hoe u bankafschriften kunt inlezen, hoe u een factuur kunt toevoegen of hoe u de ontwerpen van uw documenten zoals offertes en facturen kunt aanpassen. Ontbreekt er iets in de documentatie of komt u ergens alsnog niet uit? Neem contact met ons op en we helpen u graag persoonlijk verder!

Bekijk de documentatie.

Kan ik mijn btw-aangifte elektronisch indienen? 2017-05-21T17:48:45+00:00

Silvasoft berekent uw btw-aangifte volledig automatisch. U hoeft niet bang te zijn dat u fouten maakt. Zolang u uw verkopen, aankopen en creditnota’s goed toevoegt in Silvasoft, wordt er een juiste btw-aangifte berekent. Voor elke aangifte periode (maand of kwartaal) kunt u een XML bestand downloaden. Dit XML bestand kunt u digitaal indienen bij de Intervat toepassing. Zo is uw aangifte in no-time geregeld!

Hoe zit het met manager en medewerker autorisaties? 2017-05-21T17:50:08+00:00

U kunt in Silvasoft meerdere gebruikers toevoegen. U kunt per gebruiker:

  • Aangeven tot welke bedrijven (administraties) de gebruiker toegang heeft.
  • Per bedrijf kunt u weer aangeven welke modules de gebruiker mag gebruiken. Zo kunt u medewerker 1 enkel toegang geven tot boekhouding en medewerker 2 enkel toegang tot CRM.
  • Binnen CRM kunt u door middel van groepen zelfs uw medewerkers autoriseren voor een specifieke CRM groep. Zo kunt u een medewerker enkel toegang geven tot relaties die toegevoegd zijn aan bepaalde groepen.

Diverse modules zoals projectbeheer, personeelsmanagement of urenregistratie maken onderscheid tussen ‘manager’ en ‘medewerker’ functies. Zo kan bijvoorbeeld een medewerker enkel zijn eigen uren registreren en kan een manager alle uren van al het personeel inzien. Binnen Silvasoft kunt u deze autorisaties aanpassen via Beheer > Alle gebruikers > Selecteer de medewerker > onder het kopje ‘Autorisaties’ kiest u de administratie > Vervolgens kunt u bij bijvoorbeeld de module ‘Urenregistratie’ (indien aangezet voor de gebruiker) op het tandwieltje klikken om de autorisaties aan te passen.

Heeft u vragen over autorisaties? Krijgt u iets niet goed ingesteld? Neem contact met ons op via de support pagina en we helpen u graag verder!

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens? 2017-05-21T17:50:57+00:00

Silvasoft is ontwikkeld op het revolutionaire (en ’s werelds grootste) software platform ‘Mendix’. Hiermee garanderen we state-of-the-art software dat hypermodern, en super veilig is. Silvasoft draait in onze eigen, beveiligde cloud omgeving. Dit is veilig, snel, toegankelijk en er wordt dagelijks een backup gemaakt van de database. Uiteraard logt u in op de Silvasoft omgeving over een beveiligde HTTPS verbinding waardoor alles wat u doet versleuteld is.

Silvasoft is ONLINE business software, wat betekent dat? 2017-05-21T17:53:18+00:00

Silvasoft is inderdaad online. Dit betekent dat, waar u ook bent, u altijd & overal toegang heeft tot uw administratie. Het enige dat u nodig heeft, is toegang tot internet en een browser zoals Google Chrome, Internet Explorer, Safari of Firefox. U hoeft dus ook niets te installeren op uw PC.

Kan ik inloggen met meerdere gebruikers en op meerdere plaatsen? 2017-05-21T17:55:40+00:00

U betaalt bij Silvasoft per gebruiker. Wilt u met meerdere gebruikers tegelijk inloggen, dan dient u extra gebruikers toe te voegen aan uw administratie. U kunt wel met 1 gebruiker op verschillende locaties inloggen, alleen niet tegelijk. Zo kunt u dus wel én op uw PC én op uw telefoon gebruik maken van Silvasoft, zonder extra kosten. Het maakt niet uit op welke locatie u zich bevindt, zolang u toegang heeft tot het internet kunt u bij uw Silvasoft administratie.

Wat als u op meerdere plekken of apparaten inlogt met dezelfde gebruiker? Dan zal altijd degene die als laatst inlogt toegang hebben, de overige gebruikers zullen binnen circa één minuut automatisch uitgelogd worden.

Kan ik makkelijk overstappen vanuit mijn huidige software? 2017-08-10T15:11:12+00:00

Indien uw huidige business software de mogelijkheid biedt tot het genereren van een auditfile dan kunnen wij uw volledige boekhouding en CRM kosteloos overzetten naar Silvasoft. De meeste boekhoudprogramma’s bieden deze mogelijkheid. Wilt u overstappen? Neem contact op en wij importeren uw boekhouding en CRM gratis in Silvasoft.

Heeft u geen auditfile? Dan kunt u eenvoudig uw beginbalans invoeren in Silvasoft. Heeft u liever dat wij dit doen? Indien u ons een eindbalans aanlevert van uw grootboekrekeningen dan kunnen wij uw beginbalans instellen in Silvasoft zodat u zonder moeite direct verder kunt met boekhouden!

Lees hier meer over onze gratis overstapservice!

Is de support gratis? 2017-05-21T17:57:52+00:00

We streven naar maximale tevredenheid voor onze gebruikers. De support is dan ook volledig gratis. U kunt contact met ons opnemen per telefoon, e-mail of ticketsysteem. Er zal altijd snel gereageerd worden en mocht het niet lukken dan kijken we zelfs graag met u mee via TeamViewer om u de hulp te kunnen bieden die nodig is! Ga naar de support pagina indien u hulp nodig heeft.

Betaal ik meer als ik een grote administratie heb? 2017-05-21T16:49:49+00:00

Nee, de prijzen van Silvasoft zijn écht onbeperkt. Het maakt niet uit hoeveel boekingen, urenregistraties of projecten u toevoegt in Silvasoft, de prijs blijft altijd hetzelfde!

Kan ik samenwerken met mijn boekhouder / accountant? 2017-05-21T16:48:49+00:00

U kunt binnen Silvasoft een boekhoud- of administratiekantoor toegang geven tot uw boekhouding. Deze boekhouder kan dan meekijken of aanpassingen doen in uw administratie. Wilt u dit liever niet? Dan biedt Silvasoft ook allerlei standaard rapporten aan die u kunt aanleveren bij uw boekhouder zodat de boekhouder bijvoorbeeld uw jaarrekening kan opstellen. Bent u op zoek naar een Belgisch boekhoudkantoor in uw regio dat werkt met Silvasoft? Neem contact met ons op zodat we u in contact kunnen brengen met een boekhoudkantoor in uw regio.

Kan ik met Silvasoft CODA afschriften inlezen? 2017-05-21T17:59:07+00:00

Ja, via onze boekhouding module kunt u onder het onderdeel ‘Bankboek’ handmatig banktransacties toevoegen, of een CODA bankbestand uploaden. Lees ook onze handleiding voor het importeren van CODA bankbestanden.

Is de software geschikt voor de Belgische regelgeving? 2017-05-21T16:44:45+00:00

Ja, Silvasoft is 100% geschikt voor de Belgische wet- en regelgeving. Silvasoft is ontwikkeld met en goedgekeurd door Belgische accountants. Bij uw proefperiode in Silvasoft krijgt u standaard het grootboekrekeningschema dat verplicht is voor Belgische ondernemingen (MAR). Silvasoft rekent verder de btw-aangifte, intracommunautaire opgave en jaarlijkse klantenlisting automatisch en correct voor u uit.

Hoelang zit ik vast aan het contract? 2017-05-21T16:42:13+00:00

Bij Silvasoft zit u nergens aan vast. U kunt de overeenkomst voor gebruik van Silvasoft per maand opzeggen via onze support afdeling.

Hoe dient mijn betaling aan Silvasoft te geschieden? 2017-05-21T16:36:55+00:00

Silvasoft zal het bedrag maandelijks automatisch van uw rekening incasseren. U krijgt hier iedere maand een factuur voor. Het abonnement is maandelijks opzegbaar en de gebruikte modules kunt u op ieder gewenst moment aan- of uitzetten. Liever geen incasso? U kunt ook per bankoverschrijving betaling, neem hiervoor contact met ons op!

“Silvasoft is een compleet boekhoudprogramma. De berekening van de btw vakken is correct en gebeurt automatisch. Fijn dat er al zoveel btw codes beschikbaar zijn en dat je zelf codes kan toevoegen of wijzigen. Ik was verbaast over de prijs en ben gewend van andere boekhoudprogramma’s dat ik gelijk voor meerdere gebruikers of langere periode een abonnement moet afsluiten. Ik zal Silvasoft zeker aanbevelen.”

Marc Beelen

“Wij gebruiken Silvasoft voor ons projectbeheer, facturatie en boekhouding. Onbegrijpelijk dat zoveel mensen nog al het werk aan een boekhouder overlaten, want het inboeken van de transacties is zeer eenvoudig. De btw-aangifte wordt automatisch berekend. Onze boekhouder helpt ons alleen nog bij het deponeren van de jaarrekening, dat bespaart ons veel geld!”

Karl de Frene

“Met veel tevredenheid hebben we de overstap gemaakt naar Silvasoft. Niet alleen is het voordeliger, de software heeft ook nog eens veel mogelijkheden en werkt zeer intuïtief.”

Philippe
X
- Enter Your Location -
- or -